Både nye og gamle investorer skal være villige til å gå inn med store millionbeløp for å redde Think, men produksjonen av selve bilen flyttes Finland. Ifølge VG -nett er dette en del av avtalen, knyttet til at finske selskapet Valmet deltar i emisjonen.
Utvikling og design skal fremdeles foregå i Norge, men VG viser til kilder som hevder at også dette vil bli flyttet til utlandet.
Les mer: Etter Think!
Batteriprodusenten EnerDel deltar også i emisjonen, noe som innebærer at batteriene til Think skal produseres i USA.
Les mer: 2,4 milliarder dollar til utvikling av elbiler
- Dette var skuffende nyheter. Hvis dette er riktig er det et utslag av at norske myndigheter har en manglende interesse for utvikling av miljøteknologi, sier leder Einar Håndlykken i Zero.
Han krever langt bedre vilkår for miljøteknologi:
- For Investinor og Innovasjon Norge, som gir støtte, er det likegyldig om man investerer i produksjon av brødristere, stålrør, vindmøller eller elbiler. Nå må vi få på plass støtteordninger for miljøteknologi i Norge, sier Håndlykken.
Les mer: Tungt for Think
Statssekretær Rikke Lind (Ap) og Næringsdepartementet erkjenner at støtteordningene for miljøteknologi ikke er gode nok.
VG Nett
Marble marvel: natural stone takes centre stage in historic Milan
-
An apartment in the Italian city is transformed into an elegant home and
showcase for natural stone interiors
In the early noughties, Gabriele Salvatori ...
think på aurskog.der er det bare rot og griske egene sjefer som bare er ute etter å tjene mest mulig penger til seg selv.hilsen en som har jobbet der i mange år.
SvarSlettPåstanden om at de roter det til på Aurskog er jo interessant, men ikke så enkelt å verifisere.
SvarSlettMen det synes i alle fall klart at Think nok forspilte sine sjanser for flere år siden, da de var ganske alene på markedet. Uten egne teknologiske fortrinn er det liten grunn til å tro at de vil ha noe som helst å stille opp mot de store aktørene i årene som kommer. Dermed er trolig det eneste riktige å inngå nære allianser blant de beste teknologileverandørene.
Har skrevet om dette tidligere, men jeg tror Thinks beste sjanser ikke ligger i personbilmarkedet. I stedet bør de komme opp med et konsept der man kan tilby "skreddersøm" av modeller for bedriftskunder (primært transport- og spedisjonstjenester). Da kan man forsvare en relativt høy pris, samtidig som man kan selge et litt spesielt design.