Norges største Think-forhandler, RøhneSelmer, har har ansvar for salget av Think! for Stor-Oslo, Østfold, Akershus og Bergen. Daglig leder, Lars Dahl, forteller at de kan levere biler fra lager, og at rykter om lange ventelister ikke samsvarer med den reelle etterspørselen.
En Think City koster kr 199.000,- til tross av at bilen er helt uten avgifter. Kjøper du en Think! må du imidlertid ut med kr 1.156 (inkl. mva.) pr måned for leie av batterier. Alt i alt koster nok dette mer enn det smaker, i alle fall for de som ikke casher inn i form av sparte bomringavgifter etc.
Det er litt trist dette, men det synes ganske åpenbart at batteripakken fremdeles er disse bilenes akilleshel. Kan en mindre batteripakke, i kombinasjon med en liten forbrenningsmotor - hybridløsning - være veien å gå?
I det prisleiet hvor Think! befinner seg finnes det i dag en rekke langt mer praktiske alternativer. Mer enn to seter er også et stikkord i denne sammenhengen. Skjønt Buddy selger jo godt.
bilnorge.no
Elegant, quirky and unique: New Zealand architecture awards 2024 – in
pictures
-
Winners were chosen by a panel of architects and are spread across 11
categories, including housing, commercial, heritage, interior and
international arc...
De fleste som kjøper en Think, kjøper dette som en nr. 2 bil, som blir brukt til å levere barn i barnehage etc. Foreløpig leveres bilen bare som 2-seter, noe som er litt upraktsik hvis man har barn.
SvarSlettNår Think leverer bilen som 4 seter, får man 2 barn i baksetet og bilen blir mye mer attraktiv enn den er som 2-seter.
Selv har jeg ventet i 5 år på å få kjøpt en Think som 4 seter, og venter gjerne frem til påske for å få drømmebilen.
Det er mange med meg som venter på at Think skal komme med 4 seter. Da får vi med barna til barnehagen også, ikke bare matpakken til jobben.
Jeg har faktisk ventet i 5 år allerede, så 2 måneder til, før de leverer den som 4 seter greier jeg.
Tipper det er mage som også venter på dette.
Dette er nok en riktig analyse. Selv kunne jeg også klart meg godt med en elektrisk bil, selv om den hadde begrenset rekkevidde. Stort sett kjører en jo kortere strekninger. Det blir imidlertid temmelig umulig å klare seg uten er fire seter.
SvarSlettLikevel, med muligheter for hyvbriddrift kunne en med ett hatt mulighet for å ta noe lengre turer, og bilen kunne blitt familiens eneste.
Jeg har akkurat kjøpt en 2 seter, ikke levert enda. Med 18 mils rekkevidde, 1 barn som skal leveres og gratis i bomringen (som vi passerere 2 ganger hver dag) så er Think et veldig godt alternativ - Hadde ikke tid til å vente til sommeren på 2+2 versjonen
SvarSlett- Go THink
Tror du blir skuffet,med slaps og kulde så kan man være glad hvis den går 70km på "en fylling" Dette blir en skuffelse for de som kjøper en slik bil.
SvarSlettElektrisk bil eller fremkomstmiddel er nok for de som tror de er miljøbeviste. Da er det nok mere realt å kjøpe en BUDDY og få med 2 passasjerer å ikke utgi for noe mere en det er,og de som kjøper en slik er fly forbannet på bommringen eller køene...Lykke til!
Batteriteknologien er nok fremdeles en bøyg ja, noe som gjør at hybridbiler kan se ut til å ha en force.
SvarSlettLurer forresten på hvordan det går med Fisker Karma i disse finanskrisetider?
Dette er jo også en "el-bil" :)