Markedsanalyseselskapet IDC peker ut 3D-printing som et område med kraftig vekst. 3D-printing kommer i snitt til å vokse med rundt 30% i året i perioden 2015 til 2019 . Det er markedssegmentet fremstilling av hele produkter, i motsetning til produksjon av råvarer eller deler, som leder utviklingen for 3D-printing i Vest-Europa. De største markedene innenfor diskret produksjon er fly- og bilfabrikantene.
«3D-printing har potensialet til å utvide produksjonsindustrien, flytte distribusjonen mer lokalt, realisere produksjon etter behov, noe som reduserer unødvendige lagre og transportkostnader», sa Julio Vial i IDC.
Han la til at denne teknologien åpner for masse-spesialbygging av produkter, der forskjellige produkter printes samtidig som kostnaden reduseres og overskuddsmateriell resirkuleres. Vekten på produktene kan reduseres og færre verktøy blir nødvendige, fordi 3D-printere kan erstatte noen av dem, mener Vial.
Kilde: Computerworld
Mumbai’s Chawls: Why India’s Once Innovative Housing Solution Could Soon
Disappear
-
Mumbai's chawls were a solution to a 19th-century housing crisis. While
their imaginative design features continue to inspire, many are destined
for demo...
Legg inn en kommentar