Innen ti år skal 10% prosent av Nissans biler være elektrisk drevne, og man vil trolig ha en produksjonskapasitet på 350.000 eksemplarer av en enkelt modell allerede i 2012-2013. Nissan har satt seg ambisiøse mål: De ønsker å redusere sine samlede Co2-utslipp med 70 prosent innen 2050, noe som også gjelder utslipp fra produksjonen.
- Elektriske biler er det mest lovende akkurat nå. Det er vår hovedsatsing når det gjelder ny teknologi, sier markedssjef for Europa, Tom Smith til DN.no. Han er dermed uenig med med Volkswagen Gruppens Wolfgang Hatz, som mener elbiler blir en parentes i fremtiden.
I 2011 kommer Nissan til å lansere sin første elbil, kalt Leaf, på det norske markedet. I motsetning til mange andre bilprodusenter har Nissan valgt å satse på noe som tilsynelatende som en vanlig bil.
Leaf skal vistnok prises slik at den kan konkurrere i samme segment som Volkswagen Golf, en bil som starter på drøye 210.000 kroner.
Om ti år skal ti prosent av Nissans biler være elektrisk drevne, og Smith sier de har kapasitet til å produsere 350.000 eksemplarer av en enkelt modell per år allerede i 2012-2013.
Nissan med elbil-mantra - DN.no
Is Social Housing Designed to Fail? (And How We Can Make It Work)
-
Social housing’s unfortunate past may cast a shadow on its connotations in
the present, but its future could be brighter than expected.
The post Is Socia...
Legg inn en kommentar