- Utfordringen for næringslivet er at alt som tilbys skal ha en opplevelsesdimensjon, ifølge Stein Erik Hagen.
Under et foredrag på BI trakk Hagen frem flere produkter og tjenester som bidrar til å skape merverdi og nye forretningsmuligheter utover det å bare være et produkt. Hagen viste til flere av de store merkevareprodusentenes virkemidler for å gi oss akkurat det.
Den norske Voss Water ble trukket frem som et eksempel.
Hagens viste til selvopplevde erfaring fra en av New Yorks finere restauranter:
- Det var en nydelig flaske, og vannet var jo minst like godt som det vi får ut av springen her i Norge. Men jeg fikk sjokk da regningen kom på bordet, fortalte Hagen.
- 20 dollar for en flaske vann er en stiv pris, men Voss er et godt eksempel på at man kan gi vann den riktige imagen, sa Hagen.
Som storaksjonær i Orkla storaksjonærer trakk Hagen frem Pizza Grandiosa som et eksempel på at image kan skapes.
Da salget av Stabburets storselger stagnerte i 2001, tok Orkla en rekke grep. De ville forvandle Grandiosa fra et avansert ostesmørbrød til et opplevelsesprodukt. Salget av Grandiosa har økt med 71 prosent siden den gang.
- Det er ikke gjort ved å forandre produktet i vesentlig grad, fortalte Hagen til forsamlingen.
Is Social Housing Designed to Fail? (And How We Can Make It Work)
-
Social housing’s unfortunate past may cast a shadow on its connotations in
the present, but its future could be brighter than expected.
The post Is Socia...
Legg inn en kommentar