Volkswagen ser for seg en ny måte for hvordan vi skal hurtiglade el-biler i fremtiden. VW har vist frem en prototype for en selvkjørende ladeenhet, som styrer seg selv ved hjelp av flere kameraer, laserscannere og ultrasoniske sensorer. Roboten bringer med seg et allerede oppladet energilager og kobler dette automatisk til bilen.
På denne måten reduseres behovet for å stå og vente på ledig ladepunkt, og man trenger ikke stresse med å komme tilbake til bilen fordi andre venter på tur ved laderen. Prototypen har en ladekapasitet på 50 kW, og tilsvarer altså en helt normal hurtiglader.
Arkitektur sjøsettes
-
Redaktør Gaute Brochmann er klar for den store omleggingen av Norges to
arkitektblader: – Målet er å få flere til å lese kvalitetssikret, bra stoff
om arki...
Ett farligt glapp
-
Ett farligt glapp
onsdag, oktober 12, 2016 - 10:25
*Brexit *har chockat den brittiska arkitektkåren. Utan fri rörlighet får
Storbritannien svårt att fort...
Glitch City
-
[image: oil]
[Images: Via *Wired* UK].
Sites of urban infrastructure and other industrial facilities integral to
municipal management, from fire stations t...
Legg inn en kommentar