Detroit har vært selve symbolet på den økonomiske krasjen i USA. Nå bygges sentrale deler av byen opp igjen, og til manges store overraskelse har gjenoppbyggingen blitt symbolisert sykler. Flere tusen deltar i de ukentlige arrangementene Slow Roll Detroit. Der folk samles hver mandag i sommerhalvåret, i det en gang så fattige og forlatte sentrum, for å sykle.
Og det er flere som har fått øyene opp for fenomenet. I 2014 laget Apple en stor reklamekampanje med grunnleggerne Jason Hall og Slow Roll i hovedrollene.
– Vi ville bare vise alle hvor vakker vi synes Detroit er, og det er vanskelig å forklare folk. Derfor begynte vi med disse sykkelturene, fortalte Hall Ted Talk.
Kilde: NRK - Urix
Sensual surrealism, Kiefer’s delights and Gehry’s Guggenheim: the best art
and architecture shows to visit in 2025
-
Anselm Kiefer’s homage to Van Gogh, Ithell Colquhoun’s seaside of
surrealism and Gilbert & George fill the galleries, while the V&A opens its
archives at...
Legg inn en kommentar