Markedsanalyseselskapet IDC peker ut 3D-printing som et område med kraftig vekst. 3D-printing kommer i snitt til å vokse med rundt 30% i året i perioden 2015 til 2019 . Det er markedssegmentet fremstilling av hele produkter, i motsetning til produksjon av råvarer eller deler, som leder utviklingen for 3D-printing i Vest-Europa. De største markedene innenfor diskret produksjon er fly- og bilfabrikantene.
«3D-printing har potensialet til å utvide produksjonsindustrien, flytte distribusjonen mer lokalt, realisere produksjon etter behov, noe som reduserer unødvendige lagre og transportkostnader», sa Julio Vial i IDC.
Han la til at denne teknologien åpner for masse-spesialbygging av produkter, der forskjellige produkter printes samtidig som kostnaden reduseres og overskuddsmateriell resirkuleres. Vekten på produktene kan reduseres og færre verktøy blir nødvendige, fordi 3D-printere kan erstatte noen av dem, mener Vial.
Kilde: Computerworld
From Strictly Ballroom to Sydney’s saviour: how heritage town halls are
staging a comeback
-
Inner West council has thrown open the doors of seven town halls to arts
organisations free of charge as it tries to revive its buildings and
address a p...
Legg inn en kommentar