Er det mulig å gjøre alt riktig, både med tanke på miljø, økonomi og samfunn? Den 17. november får du møte noen av de som kan mest om å omsette bærekraft og helhetlig ideologi til beinhard business. En blanding av foredrag, debatt og dialog med deg som publikum skal både inspirere og gi kunnskap for å komme i gang.
Til seminaret Framtanker: Bærekraft på bunnlinjen har vi samlet internasjonale og norske visjonære innenfor bærekraft. De mener at Norge kan bli en spydspiss for bærekraft.
Beslutningene som tas tidlig i designfasen har stor betydning. Undersøkelser viser at tidlig fase påvirker opptil 80 prosent av miljøbelastningen og 70 prosent av kostnaden ved et produkt, plagg eller pakningsdesign. Bruk av designmetodikk er viktig i et helhetsperspektiv for å komme frem til bedre løsninger som gjør at bedrifter kan høste gevinster raskt - både med tanke på miljø, mennesker og bunnlinjen.
Program
09.00 Velkommen
09.10 Accelerating the sustainability transformation
Alan AtKisson, grunnlegger og administrerende direktør i AtKisson Group. Les mer.
10.00 Beyond Sustainability: A New Way to Think About Business
Vincent Stanley, Head of Patagonia Philosophy i Patagonia. Les mer.
Vincent Stanley, Head of Patagonia Philosophy i Patagonia. Les mer.
11.00 Pause
11.30 Well thread. Design as a tool for sustainable solutions
Paul Dilllinger, Head of Global Innovation and Premium Collection Design i Levi Strauss&Co. Les mer.
11.30 Well thread. Design as a tool for sustainable solutions
Paul Dilllinger, Head of Global Innovation and Premium Collection Design i Levi Strauss&Co. Les mer.
12.30 Idealisme & design for business: Historien bak 100 % Norwegian Wool
Christian Eide Lodgaard, Senior Vice President, Products & Brand Concepts i Scandinavian Business Seating. Les mer.
13.00 Lunch fra Funky Fresh Foods
Vi bryter brød og deler tanker, foredragsholdere og deltakere imellom.
13.40 Long life and happiness
Nellie Cohen, Worn Wear Coordinator/Product Environmental Responsibility Analyst i Patagonia.Les mer.
Nellie Cohen, Worn Wear Coordinator/Product Environmental Responsibility Analyst i Patagonia.Les mer.
14.15 Den bærekraftige jungelen: Verktøy, initiativer, allianser og merkeordninger – en ryddesjau!
Kjersti Kviseth, Designer for Lifecycles i 2025 Design og Tone Skårdal Tobiasson, forfatter og redaktør for Nice Fashion. Les mer.
15.00 Pause
15.30 Lansering Trippel Tekstil: Et bransjeprogram for samfunnsinnovasjon og grønn vekst
Øystein Hagen, Head of Innovation i Scandinavian Design Group. Les mer.
Alle foredrag avsluttes med spørsmål og samtale med salen.
16.15 Øl & snacks
16.45 DOGA-debatt: Functionality, technology & footprint. How does sustainability and profitability connect?
Med Alan AtKisson (AtKisson), Vincent Stanley (Patagonia), Kjersti Kviseth (2025 design), Paul Dillinger (Levi Strauss), Knut Bang (DOGA) samt Øyvind Vedvik , Category Manager Outdoor i Helly Hansen.
15.30 Lansering Trippel Tekstil: Et bransjeprogram for samfunnsinnovasjon og grønn vekst
Øystein Hagen, Head of Innovation i Scandinavian Design Group. Les mer.
Alle foredrag avsluttes med spørsmål og samtale med salen.
16.15 Øl & snacks
16.45 DOGA-debatt: Functionality, technology & footprint. How does sustainability and profitability connect?
Med Alan AtKisson (AtKisson), Vincent Stanley (Patagonia), Kjersti Kviseth (2025 design), Paul Dillinger (Levi Strauss), Knut Bang (DOGA) samt Øyvind Vedvik , Category Manager Outdoor i Helly Hansen.
Legg inn en kommentar