Flere partier gikk til valg på å gjøre den indre bykjernen tilnærmet bilfri, med unntak for nødvendig transport som transport av forflytningshemmede, varetransport og kollektivtrafikk. Nå har derfor MDG, SV og Ap blitt enige om at Oslo sentrum skal være fritt for biler innen 2019.
– Dette er realistisk. Det ligger mange parkeringshus rundt Ring 1, som gir kort vei til arbeidsplassene her, sier Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt til Aftenposten.
Dagsavisen skriver at Ap har vært mer progressiv i miljøpolitikken enn ventet og at MDGs krav om mer sykkelvei og sykkeltilpasning skal ha vært relativt enkelt å lande, da det ikke er snakk om dyre tiltak.
Kilde: Dagsavisen
Elegant, quirky and unique: New Zealand architecture awards 2024 – in
pictures
-
Winners were chosen by a panel of architects and are spread across 11
categories, including housing, commercial, heritage, interior and
international arc...
Legg inn en kommentar