BMW i3 skal lanseres den 29. juli og de første eksemplarene skal leveres til kunder i november.
De som har prøvekjørt bilen kan melde at forseteplassen er glimrende, samtidig som det også er rimelig god plass i baksetet. En akselavstand på 257 cm bidrar til dette. Bilen har fire dører, men ingen midtstolpe, siden bakdørene er hengslet bak. dørene bak er dessuten svært tynne, siden rutene er faste, noe som bidrar til bedre plass i bredden.
Den elektriske styringen skal være glimrende vektet, og den gir til og med signaler tilbake til føreren. Elbilens andre akilleshæl, bremsen, er også gjennomført slik det kler en BMW. i3 kommer ikke til å bli noen sinke i trafikken. 0 til 80 går på rundt 6 sekunder, og fabrikken hevder at bilen bruker litt over 7 sekunder til 100.
Det er verdt å nevne at hvis BMW hadde kjørt denne bilen i vanlig sertifiseringssyklus, kunne de skrytt på seg rundt 200 kilometer rekkevidde. BMW er mer realistiske og sier 160 km om sommeren og 130 om vinteren.
Norske priser er ikke kjent, men det ligger an til en pris under 300.000 kroner. I Tyskland vil denne bilen koste like mye som en 320d – dvs i området rundt 400.000. Den norske importøren regner med å selge minst 1000 eksemplarer de første 14 månedene.
Kilde: BilNorge.no
From Strictly Ballroom to Sydney’s saviour: how heritage town halls are
staging a comeback
-
Inner West council has thrown open the doors of seven town halls to arts
organisations free of charge as it tries to revive its buildings and
address a p...
Legg inn en kommentar