General Motors (Opel, Chevrolet, Cadillac, GMC og flere merker), forsøkte å gjøre suksess hos studenter med en nasjonal annonsekampanje i USA.
«Virkeligheten suger» fortalte GM, og viste en syklist som blir forbikjørt av en lykkelig student bak rattet. Videre fortalte annonsen «stop pedaling, start driving».
Nå innser General Motors at annonsen var totalt skivebom, og beklager både annonse og budskap, og forsøker til og med å fjerne bannere og gigantiske annonseboards langs veien for å legge kampanjen død.
Skjønt på kampanjens nettsted synes budskapet å leve videre. Her er det imidlertid fotgjengere som får gjennomgå:
Og hva er GMs alternativ? Jo, en liten sak som denne:
kanskje hadde det vært bedre om de gikk konkurs, slik det så ut til for et par år siden. Holder de på slik kan det godt hende...
Kilde: Bergens Tidende bil
Hot Spots, Cool Designs: Sanjay Puri Architects Usher In a New Era of
Climate-Responsive Architecture
-
Climate change is no longer an abstract concept conveyed through scientific
data; every person on this planet has now been touched by the effects of
our ...
Legg inn en kommentar